2010-01-31

Nyförvärv: IWC 3536

Jag tänkte bara lite kort presentera mitt senaste klockförvärv, en IWC Aquatimer ref. 3536 i titan. Modellen tillverkades mellan åren 1998 och 2005 och anses redan vara en modern klassiker bland IWC:s anhängare. Klockans tjusning enligt mig är kombinationen av en enkel stilren design och en robust funktionell konstruktion. Jag valde titanmodellen eftersom denna till skillnad från sitt syskon i stål har en helt matt finish. Blankpolerade ytor har inte på en sådan här klocka att göra. Den låga vikten gör tillsammans med en underbar länk att klockan sin storlek till trots är mycket skön att bära. Är det något som jag inte gillar så är det möjligtvis avsaknaden av kronskydd.

Här kommer lite bilder, enjoy.






2 kommentarer:

  1. Har en likadan och känner att den blir skönare för varje dag som går. Försöker låta den vila ibland men den slinker lätt på. Varvar mellan länk, velcro och gummi. Alla varianterna funkar väldigt bra.

    / Stefan

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt rätt sugen på att skaffa ett Velcro till min med

    SvaraRadera

Ange gärna ett namn när du kommenterar så blir det enklare för alla att hålla reda på vem som tycker vad. Tack!