2010-02-01

Omegas läckra OS-SeMP

Bond-Omegan har allt sedan den introducerades 1993 varit en självklar del av Omegas sortiment. Fler dykvarianter har tillkommit genom åren men den klassiska modellen med skeletterade visare, blå ring och vågmönstrad urtavla lever kvar än idag med få förändringar. Själv köpte jag i våras midsize-varianten med quartzverk, den bär min mor nu för tiden.

Klassiker i all ära, men det kan också vara kul med nya tolkningar av gamla favoriter. Omega är kända för att i tid och otid släppa limiterade specialvarianter av sina klockor och när nu företaget för 24:e gången är Official Timekeeper under ett olympiskt spel låter de inte tillfället undkomma. "The Seamaster Diver 300m Vancouver 2010 Limited Edition" släpps i 2010 exemplar och jag gillar verkligen utseendet på den. Fräscht med vit tavla och kul med röd ring.

En sak stör mig dock: OS-ringarna på sekundvisaren. Visst, det är kanske kul i början men personligen hade jag mycket hellre haft Omegas nya OS-klocka utan OS-attributen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ange gärna ett namn när du kommenterar så blir det enklare för alla att hålla reda på vem som tycker vad. Tack!