Något överraskande känns 3536:an rejält stor. Trots en skillnad på endast 2 mm diametralt mellan AT:n och en Submariner så känns IWC:n ganska mycket större. Detta vill jag delvis förklara med att den integrerade länken är mycket bred närmast infästningen för att sedan smalna av nedåt låset. Länken på min Oysterquartz har en liknande form och den ger OQ:n en maffigare uppenbarelse än den i millimeter räknat jämnstora mekaniska Datejusten, vilken har en klassisk Rolexlänk. Det är också möjligt att IWC:n ger ett skenbart större intryck pga en för dykur relativt sett stor urtavla i relation till vridringens bredd.
Lustigt nog är det just den avsmalnande länken och den stora urtavlan som gör 3536:an så förbannat snygg, så vem vet det kanske snart landar en klocka på fel sida 40 mm:s strecket hemma hos Bob. Här kommer iaf några bilder från Aquatimerns snabbvisit.
Lustigt nog är det just den avsmalnande länken och den stora urtavlan som gör 3536:an så förbannat snygg, så vem vet det kanske snart landar en klocka på fel sida 40 mm:s strecket hemma hos Bob. Här kommer iaf några bilder från Aquatimerns snabbvisit.
Ett stort tack riktas till E som varit vänlig nog att låna ut sin fina klocka!
Är det omöjligt att få på ett nato på den där klockan? Jag gillar nämligen inte länken så värst, och jag tror att den hade smickrat mina handleder mer om man med ett nato fick ner bredden. Underbar klocka hursomhelst, och jag är avundsjuk!
SvaraRaderaHej!
SvaraRaderaDet går inte att få på ett konventionellt Nato på 3536:an, tyvärr. Detta då länken är integrerad med boetten. Det går att fästa ett specialgjort band i den första länkbiten, men det ser mest konstigt ut. I mitt tycke är det enda vettiga alternativet till länken IWC:s gummi.
Trams, ett NATO funkar på Velcrots ändlänkar.
SvaraRaderaFast det ser ändå för jävligt ut, ja?
SvaraRadera