2009-09-27

En Rolex som tar in vatten?

Rolex är för mig och i princip alla andra synonymt med sin vattentäta Oyster-boett och sin skruvade krona. Men Rolex har också en dressigare kollektion med klockor som går under namnet Cellini. Utan att veta gissar jag att av hundra Rolex som säljs tillhör högst en Cellini-kollektionen.

Och man kan förstå varför, Cellini känns lite... meningslös. Men! Vid vissa tillfällen i livet behöver man en snygg och dressad guldklocka, så enkelt är det. När jag såg den här 33-millimetersrackarn till salu på VRF för fullt rimliga 13 000 kr måste jag erkänna att jag blev sugen. 14 karats guld, manuellt verk och originalspännet kvar. Läcker!


Hade inte spargrisen nyligen pulveriserats av ett annat inköp (presenteras inom kort!) hade jag varit sugen. Men istället uppmanar jag läsarna:

Köp!

2 kommentarer:

  1. er sajt ser förjävlig ut, men mycket underhållande i övrigt..
    gör nånting åt det

    SvaraRadera
  2. :-)

    De bästa kommentarerna kommer nattetid! Tack för din kommentar, inget går upp mot lite konstruktiv kritik.

    SvaraRadera

Ange gärna ett namn när du kommenterar så blir det enklare för alla att hålla reda på vem som tycker vad. Tack!